Viisi merkkiä siitä, että sinun tulee vaihtaa käyttötukijärjestelmäsi

Käyttötukijärjestelmä on avainasemassa palvelun käyttäjän ja IT-organisaation välillä. On tärkeää, että sinun käyttötukijärjestelmäsi on muotoiltu niin, että se täyttää organisaatiosi tarpeet ja vaatimukset. Mistä voit olla varma, että sinun käyttötukijärjestelmäsi tulee vaihtaa uuteen? Freshwork on koonnut yhteen listan, joka auttaa sinua huomioimaan varoitussignaalit, jotka vahvistavat sen, että sinun tulee vaihtaa käyttötukijärjestelmäsi uuteen.
1. Maksat enemmän kuin mistä olet tietoinen
Sinun tulee maksaa palveluista käytön mukaisesti. Aivan liian usein palveluiden ohessa ilmenee lisämaksuja, jotka eivät ole ollenkaan kohtuullisia siihen nähden, miten paljon palveluita oikeasti käytät. Oletko pannut merkille, että lisämaksuja ilmenee sopimuksen solmimispäivästä alkaen? Silloin maksat todennäköisesti enemmän kuin, mitä sinun tulisi maksaa.
2. Liian pitkä ohjelmiston mukautumisaika
Freshwork alleviivaa, että vanhemmat IT-järjestelmät usein ovat aivan liian monimutkaisia voidakseen mukautua siihen, miten nopeasti nykyään toteutetaan muutoksia. Ilman sisäisiä konsultteja tai ohjelmistokehittäjiä voi olla erittäin vaikeaa hallita uuden ohjelman toteutusta ja asennusta sekä meneillään olevia muutoksia siinä tahdissa kuin se vaatii. Tuntuuko jokainen päivitys aivan liian suurelta prosessilta, joka vaatii kuukausien työstämistä? Tämä on merkki siitä, että käyttötukijärjestelmäsi on aivan liian monimutkainen suhteessa siihen, mitä organisaatiosi oikeasti tarvitsee.
3. Liian monimutkainen
Sinun täytyy tarkistaa mikäli järjestelmäsi pitää sisällään toimintoja, joita et koskaan käytä. Sinun ei tulisi maksaa toiminnoista, joista yhtiösi ei tule lainkaan hyötymään. Ei ole ainoastaan kyse kustannuksista, vaan työnteosta tulee tiimillesi entistä vaikeampaa, kun heidän kykynsä tarjota tukea käyttäjille on rajallinen.
4. Jostain yksinkertaisesta tulee hankalaa
On riski, että työntekijäsi ajattelevat käyttötukijärjestelmäsi ja tarjotun tuen olevan liian hankalaa käyttää. Alta löydät kolme tavallisinta syytä:
- Sinun käyttötukipalvelujärjestelmä on saatavissa, mutta ei tavoitettavissa: IT-portaalisi ei yllä mobiililaitteillesi. Portaalia on tämän vuoksi erittäin vaikeaa löytää, mikä pitkällä tähtäimellä luo esteitä peruskäyttäjän ja IT-henkilöstön välille, joka muodostaa rajoitetun käyttötukijärjestelmän.
- Tarvitsette ulkopuolisen konsultin, joka panee toimeen uusia muutoksia, sillä organisaatiosi voi olla vaikeaa käsitellä uusia muutoksia työn ohessa.
- Sinun käyttötukijärjestelmäsi on suunniteltu käyttäjäkeskeisestä näkökulmasta. Mikäli käytössäsi on monimutkainen käyttöliitäntä yhdistettynä sitäkin monimutkaisempiin toimintoihin sekä Call To Action –järjestelmään, tulee tiimisi tekemään tunteja raskasta työtä voidakseen käyttää järjestelmääsi päivittäin.
5. IT on erittäin tärkeä osa yritystoimintaasi
- On erittäin tärkeää, että IT-puoli nähdään tärkeänä osana yrityksesi toimintaa voidaksesi pysyä mukana ja luoda oikeaa liikearvoa. Sinulla täytyy olla oma käyttötukijärjestelmä, joka on rakennettu sinun organisaatiosi tarpeiden mukaan ja joka tarvittaessa tukee tehokasta muutosten läpikäyntiä.