IKEA
IKEA on maailmanlaajuinen kodinsisustusbrändi, joka tarjoaa ihmisille ympäri maailmaa edullisia tuotteita, joissa on hyvä muotoilu ja mukavuus.
IKEA on maailmanlaajuinen kodinsisustusbrändi, joka tarjoaa ihmisille ympäri maailmaa edullisia tuotteita, joissa on hyvä muotoilu ja mukavuus.
IKEA
Rakentaminen, suunnittelu ja sisustusjärjestelyt
Puola
IPS, ostossovellus
IKEA on maailmanlaajuinen kodinsisustusbrändi, joka tarjoaa ihmisille ympäri maailmaa edullisia tuotteita, joissa on hyvä muotoilu ja mukavuus. IKEA tunnetaan laajoista tavarataloistaan, joissa ostoksilla käyvä asiakas voi viettää tuntikausia. Osto- ja toimitusprosessin yksinkertaistamiseksi yritys tarvitsi työkalun, jonka avulla asiakas voi nähdä valitsemaansa tuotetta vastaavat valikoimat, ja joka näyttää niiden saatavuuden. Samalla asiakas voi valita itselleen sopivat toimitus- ja maksutavat sekä kiinnittyä helposti kanta-asiakasohjelmiin. Pyrkimyksenä oli prosessin sujuvuus ja turhien toimintojen vähentäminen.
Alan johtavana yrityksenä IKEA haluaa tarjota innovatiivisia ratkaisuja. Vanhat vaihtoehdot eivät riitä, kun on pysyttävä askel edellä kilpailijoita ja yllättämään asiakkaat positiivisesti. On jatkuvasti pyrittävä helpompiin, nopeampiin ja tehokkaampiin ratkaisuihin.
Tätä varten käynnistettiin Interactive Point of Sales (IPS) -projekti, jossa luotiin intuitiivinen, helppokäyttöinen ostossovellus. Ratkaisua testataan parhaillaan kolmessa liikkeessä Varsovassa. Puolassa toteutuksen teki yhteistyökumppanimme Unity Group.
Ratkaisussa asiakas voi yhdessä ja samassa järjestelmässä koota ostokset, valita toimituksen ja suorittaa maksut nopeasti ja saumattomasti myymälän eri liikkeissä.
Tämän mahdollistamiseksi ratkaisu sisältää useita ominaisuuksia:
Toteutuksen avulla paransimme sekä työntekijöiden että asiakkaiden kokemusta myymälästä. IPS:stä on muodostunut ensisijaisesti kohtaamispaikka ostajan kanssa, mikä mahdollistaa kokonaisvaltaisen palvelun ja tuen ostoprosessin aikana. Järjestelmä helpottaa asiakkaan ostoprosessia tuotteen valinnasta toimitukseen ja maksuun.
Ostajat voivat hankkia tuotteen noudolla tai kotiinkuljetuksella saman tien toisesta tavaratalosta, jos tuotetta ei ole paikan päällä myymälässä. Maksamalla verkossa, valitsemalla toimitusajat ja -tavat, ostaminen on helppoa. Ostoprosessi lyhenee, palvelu paranee ja syntyy tilaa palvella useampia asiakkaita.