Wessberg & Terneborg Bygg
Visuaalisen viestinnän sovittaminen uuteen kohderyhmään.
Visuaalisen viestinnän sovittaminen uuteen kohderyhmään.
Wessberg & Terneborg Bygg
Rakennus
Ruotsi
Branding, Verkkosivusto
Product designer, Web developer, Tester
Wessberg & Terneborg AB on ruotsalainen korjausrakentamispalveluita tarjoava yritys. Wessberg & Terneborg Bygg on toimintansa alusta lähtien keskittynyt laatuun ja muotoiluun. WOT on vuosien varrella tehnyt tiivistä yhteistyötä valikoitujen arkkitehtien ja suunnittelijoiden kanssa ja pystynyt näin tarjoamaan asiakkailleen sopivan laadukkaan suunnittelun ja toteutuksen. WOT:n projekteille on ominaista huolella valitut materiaalit ja korkea ammattitaito.
Kokonaisvaltaisia ja henkilökohtaisia ratkaisuja vaativan kohderyhmän eli luksuspalvelumarkkinoiden huomioiminen vaati yrityksen uudelleenbrändäystä, luksusmielikuvan vahvistamista.
Wessberg & Terneborgin rakentamiseen liittynyt graafinen profiili ja viestintä oli pysynyt samana yrityksen perustamisesta lähtien vuonna 2014. WOT halusi keskittyä luksuspalvelumarkkinoille, jossa painopiste on eleganteissa yksilöllisissä ratkaisuissa. Tätä varten oli luotava uusi visuaalinen ilme ja viestintäprofiili, joka toistaisi ainutlaatuista muotoilua ja arkkitehtuuria.
Vanha logo sai uuden minimalistisen ja tyylikkään ilmeen, joka heijastaa Wessberg & Terneborgin tarjoamaa laatua. Talon ääriviivojen symboliikka ja puiset vuosirenkaat tuovat mieleen rakentamisen, korjausrakentamisen, metsän ja hyvät luonnonmateriaalit.
Uusi logo on jaettu useisiin elementteihin, mikä tekee logosta muokattavan ja helposti luettavan. Logoa, jossa on vain talo ja sormukset, voidaan käyttää pienissä hankkeissa. Suurissa yhteyksissä voi käyttää koko logoa sekä nimeä Wessberg & Terneborg. Renkailla varustettua elementtiä käytetään koko graafisessa profiilissa.
Jokaisella ihmisellä on mielikuva omasta unelmien kodista. Tämän tunteen halusimme tuoda verkkosivuston avaajalle. Valitsemamme kuvat esittävät mansikkapeltoja taianomaisissa Ruotsin metsissä luonnon, rauhan ja onnen keskellä. Taikuuden tunnetta lisää kuvien katsojalle vähän vieras lintuperspektiivi.
Jokaisella sivulla on logon taikakuvia ja elegantteja sormuksia. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja pienet yksityiskohdat ovat tärkeitä. Siksi kuville on annettu paljon tilaa ja ne ohjaavat vierailijaa verkkosivustolla.